Core courses

Crédits
Baukultur and the culture of transition (Bilingual course. March 28th - April 25th)
AR-705 / Section EDAR
Bourdon,Invited lecturers,Viganò
AR-603 / Section EDAR
Term paper
Interrogating heritage and creativity (November 4th - 6th 2021)
AR-622 / Section EDAR
Graezer Bideau,Invited lecturers,Larsen
Written
Written
AR-618 / Section EDAR
Desvoignes,Invited lecturers,Pattaroni
Oral presentation
Postmodern ? (Bilingual course English/ English. June 3rd 2022.)
AR-624 / Section EDAR
Oral
Réinventer les rives urbaines ? (Cours donné dans la dynamique du Forum des transitions urbaines se déroulant à l'auditorium de Microcity à l'EPFL, Neuchâtel. Les conférences et périodes d'échanges auront lieu en français. )
AR-701 / Section EDAR
Written & Oral
Transition workshop 2021 (June 1st - July 23rd - The workshop is being held in two stages: the first in distance and offering a sustained theoretical program, the second being entirely devoted to group work in the field.)
AR-611 / Section EDAR
Term paper
Transition workshop 2022 / Theory masterclass (From March 10th to July 7th. The workshop is being held online and offer a sustained theoretical program.)
AR-629 / Section EDAR
Term paper
Transition workshop 2022 (From March 10th to July 22nd. The workshop is being held in two stages: the first in online and offering a sustained theoretical program, the second being entirely devoted to group work on-site.)
AR-628 / Section EDAR
Term paper

Other doctoral courses (EDOC)

Crédits
Architectures en crise (Cours annulé Lieux du cours : https://www.epfl.ch/schools/enac/fr/recherche/services-et-plateformes/acm/enseignement/architecture-en-crise/architectures-en-crise-le-workshop/)
AR-626 / Section EDAR
Aprea,Invited lecturers,Tirone Chabert
Written & Oral
Human population dynamics: social & environmental (A one-time only course by invited lecture Stephen Warren (University of Washington, Seattle, USA). March 28th - April 8th)
ENV-613 / Section EDCE
Benettin,Invited lecturers,Meibom
Project report
Quartiers en transition (Le français est la langue officielle du séminaire. Les conférences et discussions auront lieu en français. Le cours est reporté du 19 au 21 octobre 2021.)
AR-613 / Section EDAR
Invited lecturers,Lufkin,Rey