AR-401(r) / 13 crédits

Enseignant(s): Perkins Amy Faith, Binning James Donald Morley

Langue: Anglais

Remark: Inscription faite par la section


Summary

This year we will be focusing on timber; its physical material qualities, the infrastructure of skill, labour and technology around its contemporary and historical uses. We will take a critical look at the the politics of its production, distribution, and use as a sustainable building material.

Content

Learning Prerequisites

Important concepts to start the course

  • Competency in hand and computer drawing to scale
  • Accurate and efficient model-making and visualisation techniques
  • Careful and professional documentation and presentation of work
  • An interest and engagement in collaboration, collective work and the work of others in the group

 

  • Habileté au dessin à la main et CAD à l'échelle
  • Techniques de visualisation et de production de maquettes efficaces et précises
  • Capacité de réprésentation et documentation du travail de manière professionelle et attentive.
  • Un intérêt soutenu pour la collaboration, le travail collectif et le travail des autres personnes du groupe.

 

Learning Outcomes

By the end of the course, the student must be able to:

  • Design spaces, structures, models, drawings, prototypes, buildings
  • Assemble materials
  • Formulate ideas, analysis, intention, questions
  • Explore timber as a building material, skills, design iterations, materials,
  • Realize complete assignments, complete models, drawings and 1-1 prototypes

Transversal skills

  • Communicate effectively, being understood, including across different languages and cultures.
  • Give feedback (critique) in an appropriate fashion.
  • Take responsibility for environmental impacts of her/ his actions and decisions.
  • Take feedback (critique) and respond in an appropriate manner.

Teaching methods

We will be teaching through a range of methods, which merge practical skills and critical thinking about architecture and spatial design. We have prepared a series of Assignments and workshops which cover these.

  • Material understanding : At the begining of the semester each student group work with one part of a tree to make a material or an object, gaining an intimate understanding of the historical and contemporary uses for each part of the tree.
  • Place : An exploratory walk through a multi use forest will provide the spatial, social, cultural and political context for the material experiments.
  • Precedent Study : Large scale models of timber precedents will allow for the connectino between culture, place, and construction to be investigated.
  • Translation : The concepts explored during the place, precedent and material tests will be developed into design proposals in groups of two, situating the methods learned within a swiss context.
  • Final Exhibition : All of the work will be curated into a final group exhibition of the research and proposals. Guests adn advisors from the semester will be invited back to comment on the studio's work as a whole.

 

Nous enseignerons par le biais de méthodes diverses et croisées, qui conjuguent compétences pratiques et pensée critique sur l'architecture et la conception de l'espace. Nous avons préparé une série d'exercices et d'ateliers qui couvriront les questions suivantes:

  • Matériau: au début du semestre chaque étudiant travaillera, seul ou en groupe, avec une portion choisie d'un arbre afin de fabriquer un matériau ou un objet, acquérant ainsi une connaissance intime du matériau et des usages historiques et contemporains de chaque partie d'un arbre.
  • Lieu: Une marche exploratoire sera organisée au sein d'une forêt en exploitation, afin d'en saisir le contexte social, culturel, et politique qui formera le cadre des expérimentations matérielles.
  • Référence: la réalisation de maquettes de grand format de projets de référence permettra d'explorer le lien entre un lieu, sa culture et ses constructions.
  • Traduction: Les idées et concepts explorés au cours des premières phases d'études (Matériau, Lieu et Référence), formeront la base de conception d'un projet par groupe de deux, situant les methodes acquises au sein d'un contexte suisse.
  • Exposition: Tout le travail sera présenté sous la forme d'une exposition finale, restituant projets et recherches. Les invités et acteurs du semestre seront présents à nouveau pour discuter du travail du studio dans son ensemble.

Expected student activities

  • Research and exploration of varied properties of local timber, from industrial products to waste streams and byproducts
  • Walks and study visits to sites in the Jura, hearing presentations from local officials, foresters, residents and experts in construction and ecology
  • Design and cultural research culminating in drawing and production of large scale study models
  • Design project using timber construction techniques and materials extensively, developed through study of precedent, and iterative production of drawings, models and images as developmental and communicative tools
  • Collating group materials and documenting work carefully and professionally
  • Presenting work to internal and external experts and critics

 

  • Recherche et exploration des différentes propriétés du bois comme matériau, de sa production industrielle, aux déchets et autres dérivés.
  • Marches et visites de sites dans le Jura,
  • Recherches et conception, culminant par le dessin et la production de maquettes d'études de grand format.
  • Conception de projet, usant des techniques de constructions bois, et matériaux plus larges, développés au travers d'études de projets de référence, d'un processus itératif de dessin, maquettes et images comme outils de communication et de projet.
  • Assemblage de travaux de groupe et documentation du travail de manière précise, attentive et professionelle.
  • Présentation du travail à la critique d'experts locaux ou extérieurs.

Assessment methods

  • Enquiry: Engagement in practice informed by comprehensive analysis and evaluation of diverse complex practices, concepts and theories
  • Knowledge: Critical analysis and synthesis of a range of practical, conceptual and technical knowledge(s)
  • Process: Experiment and critically evaluate methods, results and their implications in a range of complex and emergent situations
  • Communication: Articulation of criticality, clarity and depth. Communicating a diverse range of intentions, contexts, sources and arguments appropriate to your audiences
  • Realisation: Advancing the personal, professional and academic standards of production

50% Final Review

30% Desk Review

20% Research

  • Enquête: Mettre en place une pratique informée par l'analyse et l'évaluation exhaustives de pratiques, concepts et théories complexes et diverses.
  • Savoir: Analyser de manière critique et synthétique un ensemble de connaissances et compétences pratiques, conceptuelles et techniques.
  • Processus: Expérimenter et évaluer de manière critique, les méthodes, résultats et leurs implications au sein d'un large champs de situations émergentes et complexes.
  • Communication: Articulater une pensée critique, claire et profonde. Savoir communiquer un vaste champs d'intentions, contextes, sources et arguments appropriés à une audience donnée.

 

Supervision

Office hours No
Assistants Yes

Dans les plans d'études

  • Semestre: Automne
  • Forme de l'examen: Pendant le semestre (session d'hiver)
  • Matière examinée: Théorie et critique du projet MA1 (Assemble)
  • Cours: 2 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Projet: 4 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Semestre: Automne
  • Forme de l'examen: Pendant le semestre (session d'hiver)
  • Matière examinée: Théorie et critique du projet MA1 (Assemble)
  • Cours: 2 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Projet: 4 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Semestre: Automne
  • Forme de l'examen: Pendant le semestre (session d'hiver)
  • Matière examinée: Théorie et critique du projet MA1 (Assemble)
  • Cours: 2 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Projet: 4 Heure(s) hebdo x 14 semaines

Semaine de référence

 LuMaMeJeVe
8-9     
9-10   
10-11    
11-12   
12-13     
13-14     
14-15     
15-16   
16-17   
17-18   
18-19     
19-20     
20-21     
21-22     

Mardi, 8h - 12h: Projet, autre

Mardi, 14h - 18h: Projet, autre

Lundi, 8h - 10h: Cours

Lundi, 10h - 12h: Projet, autre

Lundi, 14h - 18h: Projet, autre