AR-301(t) / 10 crédits

Enseignant(s): Caputo Luigia Francesca Eléni, Kueng Sarah Katrin Brigga

Langue: Anglais

Withdrawal: It is not allowed to withdraw from this subject after the registration deadline.

Remark: Inscription faite par la section


Summary

La Vita è Bella engages with the question of how people appropriate their surroundings in the private and public sphere. How do we adopt and intervene in this world? By means of built interventions, 1:1 prototypes and collective activities, we investigate space in its proportions and dimensions.

Content

Learning Outcomes

By the end of the course, the student must be able to:

  • Analyze the immediate environment through walking research and develop techniques to record and map the experiences
  • Develop a consistent architectural concept
  • Design in 1:1 scale. Various techniques for a fast-paced design process
  • Develop verbally a thesis based on the students' own desire
  • Develop strategies to moderate a discussion and cultivate a dialogue
  • Design collectively
  • Test different design techniques
  • Elaborate critical thinking

Transversal skills

  • Give feedback (critique) in an appropriate fashion.
  • Demonstrate the capacity for critical thinking

Teaching methods

Research, Analysis, Concept, Draft, Implementation

 

  • Question the common architectural design process

  • Process-oriented

  • Working with proportions

  • Test design through actual experience

  • Visualize concept three-dimensionally

  • Appropriation of new methods through repetition

 

 

Expected student activities

  • doing one project individually
  • analyzing, testing and criticising projects of other students
  • doing one project in a group
  • walk, talk, build

 

Assessment methods

33 % engagement en groupe et en studio: participation en discussions, cooperation en groupe

33 % critiques intérmediaires et de fin de semestre,

33 % pour la communication : représentation, présentation orales, documents écrits, maquettes, travail en groupe

Supervision

Assistants Yes

Dans les plans d'études

  • Semestre: Automne
  • Forme de l'examen: Pendant le semestre (session d'hiver)
  • Matière examinée: Théorie et critique du projet BA5 (Kueng et Caputo)
  • Cours: 2 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Projet: 4 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Semestre: Automne
  • Forme de l'examen: Pendant le semestre (session d'hiver)
  • Matière examinée: Théorie et critique du projet BA5 (Kueng et Caputo)
  • Cours: 2 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Projet: 4 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Semestre: Automne
  • Forme de l'examen: Pendant le semestre (session d'hiver)
  • Matière examinée: Théorie et critique du projet BA5 (Kueng et Caputo)
  • Cours: 2 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Projet: 4 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Semestre: Automne
  • Forme de l'examen: Pendant le semestre (session d'hiver)
  • Matière examinée: Théorie et critique du projet BA5 (Kueng et Caputo)
  • Cours: 2 Heure(s) hebdo x 14 semaines
  • Projet: 4 Heure(s) hebdo x 14 semaines

Semaine de référence

 LuMaMeJeVe
8-9     
9-10   
10-11    
11-12   
12-13     
13-14     
14-15    
15-16    
16-17    
17-18    
18-19    
19-20     
20-21     
21-22     

Mardi, 8h - 10h: Cours

Mardi, 10h - 12h: Projet, autre

Lundi, 8h - 12h: Projet, autre

Lundi, 13h - 19h: Projet, autre