- français
- English
Fiches de cours
Social media
EE-593
Enseignant(s) :
Gillet DenisLangue:
English
Withdrawal
It is not allowed to withdraw from this subject after the registration deadline.Summary
The objective is to enable students to critically apprehend the Human Computer Interaction (HCI) challenges associated with the design and the exploitation of social media platforms.Content
- Social media platforms and the long tail (definition and typology)
- Usability and adoption of social media platforms
- Web 2.0 features and adoption factors
- Privacy, trust and reputation models
- Identities, traces, and Web analytics
- Interplay, between platforms and communities (interdisciplinary perspective)
- Opportunities, requirements and constraints for organization and enterprises
- Participatory design methodologies
- Future ad hoc social applications
Learning Outcomes
By the end of the course, the student must be able to:- Choose
- Design
- Critique
- Defend
Transversal skills
- Set objectives and design an action plan to reach those objectives.
- Plan and carry out activities in a way which makes optimal use of available time and other resources.
- Use a work methodology appropriate to the task.
- Communicate effectively, being understood, including across different languages and cultures.
- Communicate effectively with professionals from other disciplines.
- Evaluate one's own performance in the team, receive and respond appropriately to feedback.
- Negotiate effectively within the group.
- Assess one's own level of skill acquisition, and plan their on-going learning goals.
Teaching methods
Lectures, invited speakers, individual work and teamwork
Assessment methods
One individual project and one teamwork with combined peer and expert assesment (reports and presentations)
Supervision
Office hours | No |
Assistants | Yes |
Forum | No |
Resources
Bibliography
- Chris Anderson (2006) - The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More. New York, NY: Hyperion. ISBN 1-4013-0237-8.
- Joshua Porter - Designing for the Social Web
- Matthew A. Russel - Mining the Social Web: Analyzing Data from Facebook, Twitter, LinkedIn, and Other Social Media Sites. O'Reilly 2011
Ressources en bibliothèque
Dans les plans d'études
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
- UNIL - HEC, 2020-2021, Semestre printemps
- SemestrePrintemps
- Forme de l'examenPendant le semestre
- Crédits
2 - Matière examinée
Social media - Nombre de places
45 - Cours
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines - Projet
1 Heure(s) hebdo x 14 semaines
- Semestre
Semaine de référence
Lu | Ma | Me | Je | Ve | |
---|---|---|---|---|---|
8-9 | |||||
9-10 | |||||
10-11 | |||||
11-12 | |||||
12-13 | |||||
13-14 | CM1121 | ||||
14-15 | CM1121 | ||||
15-16 | |||||
16-17 | |||||
17-18 | |||||
18-19 | |||||
19-20 | |||||
20-21 | |||||
21-22 |
Cours
Exercice, TP
Projet, autre
légende
- Semestre d'automne
- Session d'hiver
- Semestre de printemps
- Session d'été
- Cours en français
- Cours en anglais
- Cours en allemand